Aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu Aangekomen in Auckland - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Auckland

Door: Fokke

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Truus

19 Februari 2016 | Nederland, Groningen

Donderdag reisdag. Vanuit Van der Valk per shuttle in 10 min. naar Schiphol. Bij het inchecken blijken we wel in hetzelfde vliegtuig gepland maar niet naast elkaar. Maar daar weet Marloes achter de balie gelukkig iets op. Ter hoogte van de nooduitgang met extra beenruimte. Inchecken en controle verlopen vlot. Een kaartje naar de kleinkinderen blijkt lastiger, drie locaties twee keer in de rij maar ook dat lukt. Het bedoelde kaartje met vliegtuigen blijkt niet te vinden maar komen we later toch nog tegen. Handig voor de volgende stop. Dat kan nog spannend worden: stuurt Truus meer kaarten dan ik foto's maak?
We zitten nu al een paar uur in het vliegtuig en intussen is het donker in de cabine. Maar dat komt omdat veel mensen het raamgordijn sluiten.Binnen een prima verzorging door super-ranke stewardessen. Oogstrelend en het scheelt een hoop ruimte.
Wij zijn een uur te laat vertrokken maar de geplande vertraging loopt terug en is nu al minder dan 20 minuten.
Truus lees Van Rossems Nederland volgens ... en ik Kader Abdolah De Boodschapper - mooi verhaal over Mohammed, ooit ook een mens. Er is keuze uit een hoop films maar zelfs Specter kan me niet boeien. Muziek en boek bevallen een stuk beter. Volgens het schermpje nog goed 8 uur tot Singapore.

Ook in Singapore regent het. Mooi modern vliegveld. Deze keer minder been ruimte in het vliegtuig. Maar verder van alle gemakken voorzien en weer een prima verzorging. Slapen blijkt lastig dus een voortdurende wisseling van lezen, zappen en slapen. Na een reis van 3 films 1 boek en 1 kort verhaal en ruim 36 uur reizen bereiken we Auckland. Van deze 36 uur is 12 uur het tijdverschil, een soort statiegeld dat we bij thuiskomst terugkrijgen.
De eerste ontmoetingen met Nieuw Zeelanders zijn positief. Vriendelijk en hulpvaardig, maar onze eerlijkheid over de wandelschoenen betekent wel een bagage controle. Het schoonmaken wordt goedgekeurd, de douanier ziet ook het silicium carbide en wil daar iets meer van weten uit nieuwsgierigheid maar ik proef toch een ondertoon als hij naar de waarde vraagt. De shuttle staat klaar en om 1 uur staan we op de kamer. Nog een klein gevecht met WiFi. Ik verwachtte niet dat de jong los geschreven zou worden. Morgen Auckland verkennen.

Ps
De mascotte al herkend?

• 19 Februari 2016 - 22:17

Riemke:

Hallo Fokke en Truus,

Nog even mijn mail lezen voor dat ik naar bed ga en ja een bericht van jullie.
    Fijn dat de reis goed verlopen is en dat jullie naast elkaar hebben gezeten.
    De stewardessen van Singapore airlines zijn inderdaad prachtig en zeer vriendelijk.
    Hopelijk hebben jullie niet teveel last van een jetlag.
    Ik geloof dat ik een mascotte heb ontdekt.

Tot de volgende mail ik ben nu al benieuwd.
    Veel liefs Riemke

Cape Reinga

22 Februari 2016

Waitangi treaty en Ahipara
Fokke en Truus

Wij zijn Fokke en Truus de Jong, uit Roden (Drenthe). Voor het eerst in Nieuw Zeeland, een land waar we zoveel enthousiaste verhalen over hebben gehoord dat we hebben besloten dat maar eens met eigen ogen te gaan zien. We reizen per (huur-)auto en regelen per keer zelf ons verblijf. We hebben een globaal reisplan gemaakt met haalbare tussenafstanden maar of dat we blijven volgen is nog de vraag. Voorzien van reisverslagen, en massa's tips hopen we er een mooie reis van te maken en via deze reisblog jullie daar deelgenoot van te laten zijn. Goede tips blijven welkom. De kiwiphone. : +64 21 08550193

Actief sinds 24 Jan. 2016