Waitangi treaty en Ahipara - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu Waitangi treaty en Ahipara - Reisverslag uit Waitangi, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu

Waitangi treaty en Ahipara

Door: Truus

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Truus

22 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Waitangi

Vanochtend buiten ontbeten. Wij zitten op twaalf, de buren zijn 11 en 14. Nr 13 is geschrapt.
Op tijd richting Waitanga vertrokken. Geen wachttijden voor het autopontje. We bezoeken nu een historische plek; de Waitangi Treaty Grounds, waar de Engelse kolonisator in 1840 een verdrag sloot met de Maoristammen. Een indrukwekkend uitzicht over de Bay of Islands, de grootste ceremoniele oorlogskano van de wereld en zang en dans in het versierde ontmoetingshuis en een deze maand geopend museum maakte het de moeite waard om op deze plek veel tijd door te brengen, het stralende weer zorgde voor de rest. Zelfs ook nog een Kiwi gezien. Honden worden geweerd op veel plekken omdat zij een bedreiging vormen voor de zeldzame Kiwi's.
Vervolgens via een zeer kronkelige weg naar ons B & B in Ahipari aan de kust.
Vanaf de veranda een prachtig uitzicht over de zee en het geluid van de golven maakt het compleet.
We vluchten al gauw naar binnen. Musquito 's hebben ons ontdekt en dat vers aangevoerd Nederlands bloed valt bij hen in de smaak.
Vandaag geen foto's ; want de iPad heeft te weinig geheugen.
Morgen nieuwe poging.

• 22 Februari 2016 - 12:47

Riemke:

Hallo Fokke en Truus,

Terwijl hier de regen tegen de ramen klettert, lees ik jullie verslag over Waitangi.
    Mijn eigen fotoboek erbij en ik zie het helemaal voor me.Wat een prachtige plek is het met zoveel geschiedenis.Na dit bezoek kan ik geen Haka meer horen of de tranen komen weer.
    Wat bijzonder dat jullie een Kiwi hebben gezien. Als je eraan denkt dat deze vogel een ei legt zo groot als zich zelf heb je toch wel medelijden. Inmiddels heb je de groet kia ora vast al gehoord Fokke.
    Met plezier kijk ik uit naar jullie volgende verslag die (heel grappig) in mijn reclamebox binnen komen.

Lieve mensen kia ora

• 22 Februari 2016 - 19:48

Henri En Ria:

Dag Fokke en Truus,
    Leuk dat jullie ons mee laten genieten van jullie belevenissen. Ook bij ons komen de herinneringen weer boven. Veel plezier verder in Aotearoa!
    Groeten, Henri en Ria

• 23 Februari 2016 - 12:16

Jaap:

Hoi pama,

Kiwi's...?ik heb er gisteren nog 2 gekocht; groene.
    Maar het gaat hier vast om vogeltjes?
    Bijzonder

Cape Reinga

22 Februari 2016

Waitangi treaty en Ahipara
Fokke en Truus

Wij zijn Fokke en Truus de Jong, uit Roden (Drenthe). Voor het eerst in Nieuw Zeeland, een land waar we zoveel enthousiaste verhalen over hebben gehoord dat we hebben besloten dat maar eens met eigen ogen te gaan zien. We reizen per (huur-)auto en regelen per keer zelf ons verblijf. We hebben een globaal reisplan gemaakt met haalbare tussenafstanden maar of dat we blijven volgen is nog de vraag. Voorzien van reisverslagen, en massa's tips hopen we er een mooie reis van te maken en via deze reisblog jullie daar deelgenoot van te laten zijn. Goede tips blijven welkom. De kiwiphone. : +64 21 08550193

Actief sinds 24 Jan. 2016