Kauri bomen en de West Coast - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu Kauri bomen en de West Coast - Reisverslag uit Ahipara, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu

Kauri bomen en de West Coast

Door: Truus cen Fokke

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Truus

24 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Ahipara

Vandaag van Ahipara naar het zuiden via de West Coastroute. Onderweg veel wegwerkzaamheden en veel ( soms groepen ) fietsers die een tour door NZ fietsen. Allemaal gestroomlijnde types ( slanke dames en mannen met kale koppen ). Fitte fietsers dus. Met de ferry over van Hokuhoku naar Rawene. Bij cafe het Baothouse de lekkerste cappucino tot nu toe gedronken, maar we moesten er wel een half uur op wachten.Het landschap is erg mooi; glooiende heuvels met veel baaien. De hobbits zouden zich er thuis voelen.
We gaan van de weg af om de Koutu-boulders te bekijken, maar het is vloed.De boulders liggen onder water.
Even voorbij Opononi van de weg af voor weer een heel mooi uitzichtspunt. Iemand roept: " Heb je je fototoestel wel bij je "? Het zijn de 4 jonge Nederlanders die ook mee waren bij de Cape excursie.
Vervolgens richting het Kauriforest. Hier waren we onder de indruk van de Tane Mahuta ( Heer van het Woud )De oudste Kauri van NZ ( waarschijnlijk 2000 jaar oud ) en voor de Maori's een helige boom. Een Maorigids zong met welluidende stem deze eerbiedwaardige grijsaard toe en vroeg permissie voor het bezoek. Voor het betreden van het bos moesten de schoenen gedesinfekteerd worden omdat men bang is voor besmetting met schimmels.Een besmette kauri is niet meer te redden. En dan te bedenken dat het hele Noordereiland begroeid was met de kauri's. 2 Kilometer verder bezoeken we een groep van 4 bomen , de 4 Gezusters. Flinke meiden geworden intussen.
We rijden in de namiddag naar Wakapirau. De Garmin laat het afweten; het laatste stukje rijden we op de kaart en komen goed uit. We overnachten in Conrad's B & B, een Tudorhouse midden op het platteland. Met andere gasten ( Britten ) wisselen we ervaringen en aanraders uit.
Tot morgen

Cape Reinga

22 Februari 2016

Waitangi treaty en Ahipara
Fokke en Truus

Wij zijn Fokke en Truus de Jong, uit Roden (Drenthe). Voor het eerst in Nieuw Zeeland, een land waar we zoveel enthousiaste verhalen over hebben gehoord dat we hebben besloten dat maar eens met eigen ogen te gaan zien. We reizen per (huur-)auto en regelen per keer zelf ons verblijf. We hebben een globaal reisplan gemaakt met haalbare tussenafstanden maar of dat we blijven volgen is nog de vraag. Voorzien van reisverslagen, en massa's tips hopen we er een mooie reis van te maken en via deze reisblog jullie daar deelgenoot van te laten zijn. Goede tips blijven welkom. De kiwiphone. : +64 21 08550193

Actief sinds 24 Jan. 2016