Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Fokke en Truus Jong - WaarBenJij.nu

Coromandel

Door: Truus en Fokke

Blijf op de hoogte en volg Fokke en Truus

25 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Na een nachtje hemelbed genieten we van een heerlijk engels ontbijt , terwijl de zon de mist van de velden probeert te verdrijven.
Na alles ingepakt te hebben gaan we naar het Kaurimuseum in Matakohe, waar we met een allerliefste glimlach en enthousiast worden ontvangen. De jongedame matst ons bovendien met de seniorenprijs ( vanaf 65 ) en we krijgen de museuminformatie mee in het nederlands en op oranje papier. Dat oranje velletje is een signaal voor een medewerkster om met ons in het nederlands een praatje te maken. Het museum vertelt de geschiedenis van de pioniers, de kap en de winning van hars van de Kauribomen. Het museum is echtbeen aanrader.
Rond een uur of 12 vertrekken we richting Coromandel; een van de langste tochten tijdens onze tour. ( 300 km )
Bij elkaar zo'n 4,5 uur onderweg. We zitten nu in een Motelappartement aan de Wai bay met op 15 meter de zee en genietend van een prachtige zonsondergang bij een glaasje wijn
Ook vandaag weer warm, zo' n 28 graden. Volgens de nz meteorologen de warmste februari-maand sinds tijden. Mogelijk hebben we morgen nog te maken met een staartje van de cycloon afkomstig van de Fiji's.

• 25 Februari 2016 - 12:01

Riemke:

Hallo Fokke en Truus,

Wat een mooie verhalen en foto's.
    Geniet maar van dat mooie weer want hier lag vanmorgen sneeuw.
    Echt prachtig dat Kauri museum.
    Dan zie je pas echt hoe groot die bomen zijn.
    Leuk dat jullie ons zo mee laten genieten.

Veel liefs Riemke

Cape Reinga

22 Februari 2016

Waitangi treaty en Ahipara
Fokke en Truus

Wij zijn Fokke en Truus de Jong, uit Roden (Drenthe). Voor het eerst in Nieuw Zeeland, een land waar we zoveel enthousiaste verhalen over hebben gehoord dat we hebben besloten dat maar eens met eigen ogen te gaan zien. We reizen per (huur-)auto en regelen per keer zelf ons verblijf. We hebben een globaal reisplan gemaakt met haalbare tussenafstanden maar of dat we blijven volgen is nog de vraag. Voorzien van reisverslagen, en massa's tips hopen we er een mooie reis van te maken en via deze reisblog jullie daar deelgenoot van te laten zijn. Goede tips blijven welkom. De kiwiphone. : +64 21 08550193

Actief sinds 24 Jan. 2016